Het gaat slecht met de bij. In Nederland komen bijna 360 bijensoorten voor. Ruim de helft daarvan is bedreigd. GroenLinks De Bilt zaait op de Nationale Zaaidag op 22 april biologisch bloemzaad. Zaai jij mee? Je kunt nu bij GroenLinks leden gratis zaden ophalen.

Ook ons eigen voedsel is voor een groot deel afhankelijk van bestuiving door insecten zoals bijen. Hoog tijd dus om onze kleine vrienden te helpen! Een van de dingen die jij kunt doen, is bloemen zaaien. Biologische bloemen welteverstaan, want bestrijdingsmiddelen zijn ontzettend schadelijk voor insecten. The Pollinators organiseren in aanloop naar de Nationale Zaaidag 22 april een grote zaad-uitdeel-actie. Er zijn ruim 1.000 Voedselbanken voor Bijen verdeeld over heel Nederland.

Ook GroenLinks De Bilt heeft twee voedselbanken, namelijk bij Jacomijn Baart en bij Peter Weyers. Je kunt bij hen tot en met 22 april bloemzaad afhalen. Mail naar jacomijn.baart@gmail.com of  p.weyers@debilt.nl om een afspraak te maken. Laten bezorgen is ook mogelijk. Alles Coronaproof natuurlijk!

Meer weten? https://www.nudge.nl/projects/voedselbank-voor-bijen/