Fractie

De fractie gaat over het politieke deel in de gemeenteraad. De fractie bestaat uit de raadsleden, commissieleden en een fractiemedewerker die de fractie ondersteund. De raadsleden zijn gekozen tijden de gemeenteraadsverkiezingen. De commissieleden hebben geen stemrecht, maar mogen wel mee debatteren.

Bestuur

Het bestuur draagt zorg voor de dagelijkse gang van zaken van de afdeling. Het bestuur is verantwoordelijk voor de financiën, het faciliteert het politieke proces rondom de gemeenteraadsverkiezingen en organiseert Algemene Leden Vergaderingen. Daarnaast onderhoud het bestuur goede contacten met de fractie, de wethouders, de diverse gemeentes binnen de afdeling, de werkgroepen, commissies en natuurlijk de leden. Ook werven van nieuwe leden en enthousiasmeren van vrijwilligers valt onder de verantwoordelijkheid van het bestuur.

Foto: Bestuur GroenLinks De Bilt

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van wat er speelt bij GroenLinks De Bilt? Meld je dan hier aan voor de lokale nieuwsbrief. Zo krijg je regelmatig een overzicht van ons belangrijkste nieuws en een actueel agendaoverzicht in je mailbox. (Zet een vinkje bij 'Mijn lokale afdeling')

Campagne & promotie

Zowel binnen als buiten campagnetijd willen we zichtbaar zijn voor de inwoners van onze gemeente. We vinden het belangrijk om te horen wat er speelt in de gemeente én we willen graag delen wat GroenLinks in De Bilt doet om de gemeente groener, socialer en eerlijker te maken. Meer informatie over hoe je mee kunt doen vind je hier.

Leyensebos protestbord