Leyla (37 jaar) is geboren en getogen in Bilthoven. Ze woont er samen met haar man en twee jonge kinderen. Met een half-turkse achtergrond is haar interesse voor diverse culturen en achtergronden sterk aanwezig.

Leyla probeert met haar gezin duurzaam te leven. Consuminderen, alleen aanschaffen wat nodig is en zoveel mogelijk ruilen of tweedehands kopen. En wat niet meer nodig is geef je weg aan iemand die het wel kan gebruiken. "Dat is ook nog eens goed voor de portemonnee. Met gemakkelijke aanpassingen kan je ook een stuk zuiniger met energie omgaan. Ik zet me graag de komende vier jaar in voor duurzame oplossingen voor elke portemonnee. Want niet iedereen heeft daarvoor evenveel budget.” Leyla is ook graag bezig in de moestuin van haar gezin. “Kinderen al vanaf jong leren waar voedsel vandaan komt geeft ze een gezonde basis. Elk kind zou dit wat mij betreft mogen ervaren”. Haar favoriete vervoermiddel is de bakfiets.

Waar ik me als gemeenteraadslid wil inzetten? “Dat jong en oud hier fijn op kan groeien en wonen. De juiste aandacht en steun voor de mensen en gezinnen die het nodig hebben. Zodat iedereen gelijke kansen kan krijgen.” Zelf heeft ze ervaren hoe moeilijk het is om in een woning vast te zitten die niet meer past bij de gezinssituatie. Met meer betaalbare woningen en zonder wachtlijsten kan dit veranderen. “We denken als GroenLinks in oplossingen. Zodat starters hier kunnen blijven, of na een studie terug kunnen komen. En dat jongeren plekken hebben om te kunnen ontspannen.”

Het mooie van gemeente De Bilt vindt Leyla de groene omgeving en de mogelijkheid om zelf stukjes groen te adopteren. “Ik vind het belangrijk dat we besluiten in onze gemeente nemen met respect voor de natuur. Hier hoort ook dierenwelzijn bij.”

Aandachtsgebieden:

• Jeugd, Onderwijs & Jeugdzorg
  • Veiligheid jeugd
  • Dierenwelzijn & Biodiversiteit
  • Circulaire economie
“ Dat jong en oud hier fijn kan opgroeien, dat vind ik belangrijk. ”